میعاد

ان الله لا یخلف المیعاد

میعاد

ان الله لا یخلف المیعاد

۶ آذر 1391

        عاشورا که تمام می شود ,بر می گردیم به جهانی که حسین علیه السلام را در خود ندارد .

        چه زیبا بود دنیا .. اگر زیستن را از تو  آموخته بودیم .. و حتى  " چرا مرگ ؟ " را نیز .

        زیستن پدرى‌ چنان شفیق که در گرماگرم کارزار فراموش نکرد طفلی در خیمه تشنه ست.

        زیستنى از نخلستان هاى مدینه تا  میدان مجاهدت فى سبیل الله .


 لَعَمْرُک اِنِّنی لَاُحِبُّ دارا ، تَحُلُّ بها سکینةُ و الربابُ ،


اُحبِّهما وَ اَبْدُلُ جُلَّ حالی ، وَ لَیْسَ لِلاَئمی فیها عِتابُ ...


«به جان تو سوگند! من خانه‏ ای را دوست دارم که سکینه و رباب در آن باشند.

آنها را دوست دارم و تمامی دارایی‏ ام را به پای شان می‏ریزم و هیچ ملامتى بر من نیست  ! »


" ... قد کنتَ لی حَبلاً صَعبا اَلُوذُبه و

       کنت تَصْحَبنا بالرَحم و الدین

... وَ للّه‏ِ لاَابتَغی بَیْنَ الرّملِ و الطین "

      

"  ... تو چنان کوه محکمی بودى که من بدان پناه می‏بردم

و تو با رحمت و از سر دینداری با ما همنشینی داشتی.

... به خدا قسم! دیگر سایه ‏ای بعد از تو بر سرم نخواهم پذیرفت تا در میان خاک، پنهان شوم.* "

       

   و با این همه مرگ برای امام به در کردن رختی چرکین و پوشیدن جامه اى فاخر و آراسته بود.

   و دنیا با این همه  لطف و نعمت و نیکویى‌، زندان .

  

حال...

ما چنان که تو نفرموده ای ،عاشق توایم !

چنان که تو نزیسته اى‌!

نبوده اى !

  



پ ن :


" هنوز ..

    تقدیر کهکشان هاى ناملموس

                                        بر مدار خون دنباله دار تو ترسیم می شود ."


"سید حسن حسینی "


      

* سوگنامه ی رباب در مصیبت اباعبدلله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد