میعاد

ان الله لا یخلف المیعاد

میعاد

ان الله لا یخلف المیعاد

16 اردیبهشت 1393

مدتی فکرهای شلوغ و پلوغم را نوشتم .

مدتی کمتر کتاب خواندم و کمتر مجال پرواز به افق ها را پیدا کردم .

فکرهای شلوغ پلوغم را نوشتم و برای علامت های سوال راهکار جستم .

سعی کردم تکلیفم را با سیاهی لشکرها معلوم کنم و اگر در قبال شان مسئولیتی ندارم , کنار بگذارم شان .

با اینکه دلم از وحشت زندان سکندری این افکار گرفته بود , سعی کردم تا در میکده بروم. البته نه شادان و غزلخوان, بل همانطوری که دماوند را آهسته و پیوسته فتح می کنند ؛ در هر گام یک نفس تازه . مواظب بودم این یک نفس فقط برای طی کردن یک گام پیش رو است و نه هیچ کار دیگر .نه برای سخن گفتن است و نه حتی قابل انفاق .

 آموختم یک حرکت آرام و گام به گام بهتر است از یکجا نشینی,و  دانستم حتی در حرکات رفت و برگشتی هم منافعی هست , گاهی به اندازه ی برکت زندگی عشایر میان دو ییلاق .

آدم ها را به حال خودشان گذاشتم تا زندگی خودشان را داشته باشند و  البته حدود زندگی خودم را برایشان ترسیم کردم تا اجازه بدهند من هم زندگی خودم را داشته باشم .

شاید فکر کرده باشند آدم خوبی نبوده و نیستم, با این وجود, از آنجا که مراحل تغافل و تعارف و صبر و سکوت و تذکر را گذرانده بودم ,آفتاب تند صراحت را جایگزین مه غلیظ تشکیک نمودم . به این نتیجه رسیدم اغلب اوقات , سخن گفتنی که انتظارات متقابل انسان ها از یکدیگر یا همان نظام حقوق و تکالیف را مشخص کرده باشد , بهتر از سکوت است .

و سخن گفتن , زمانی که حیطه ی روابط گسترده و متداخل می شود و افراد رو به فزونی می گذارند , برای پیشگیری از رفتار اشتباه و برداشت اشتباه , حیاتی مینماید .. چه که همگان زبانِ اشاره و بیان ِخلاصه را در نمی یابند و پاری اوقات عمرِ سایرین را مرتع کشت و کار خود  پنداشته و ازین رهگذر تجربه ها می اندوزند.

کوتاه سخن این که صراحت و احترام , به مراتب بهتر است از تعارف و اجبار .

این تجارب شخصی را نوشتم تا دوباره تجربه نشوند.


نظرات 2 + ارسال نظر
دکتر یونس جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:51 ب.ظ http://drjonah.persianblog.ir

سلام علیکم و رحمه الله. خوبید ان شاله؟ متن مبهمه یا من خسته ام؟!!

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته . امیدوارم در اعتکاف بنده هم از دعاهاتون بهره مند بوده باشند .
شاید متن مبهم باشه .

زهرا یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:49 ق.ظ

سلام مریم جان. خوبی ؟
خوشحالم از نتیجه ای که بهش رسیدی و عملی کردی. حتی اگه مسیرش سخت بود
دلم خیلی برات تنگ شده. کاش به زودی ببینمت.
من اینجا هم زیاد سر میزنم فقط معمولا رد پام نمیمونه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد