میعاد

ان الله لا یخلف المیعاد

میعاد

ان الله لا یخلف المیعاد

15 آبان 1391

جلو دانشکده دندانپزشکی بنر زده اند : "سبک زندگی ... سخنران : دکتر رحیم پور ازغدی "


 پی نوشت متفرقه :

 

1- امروز چند بار برای استاد محترم برنامه ی فشرده ی سال قبل را مرور کردم. نمی خواستم کم کاری های سایر اعضای گروه را بشمارم , اما همین که صورت کارهای انجام شده را گفتم , خود بیانگر واقعیت بود و جالب اینجا که بار عصبانیت ایشان ناشی از بی نظمی دیگران به سر بنده فرو ریخت ... البته ناخواسته بود و بعد سعی فرمودند که جبران شود .


2- به نظرم ما بیش از اینکه به " سبک زندگی " بپردازیم به سبُک زندگی کردن مشغول می شویم و این سبُک زندگی کردن در بیشتر شئون رفتارمان هست .به جز بعضی جاها که در آن عجیب دقت نظر ناسالم داریم .مثل چشم و هم چشمی ها .همین است که  سبک زندگی اصلا برایمان مهم نیست .همین است که حضرت آقا وقتی می خواهند در مورد جنگ و تحریم و استقامت در راه خدا و صبر بر سختی ها صحبت بفرمایند و شاهد بیاورند از قرآن که "هذا ما وعدنا الله و رسوله ! " در جمع همه ی اقشار مردم نمی فرمایند یک جمع گزیده تری را انتخاب می کنند .یک سبک زندگی که نزدیک تر باشد به اصل مطلب . به تقوا .


3- زمانی ده گفتار را می خواندیم... گفتار تقوا را تمام کرده بودیم  و به زعم خودم , تر و تمیز مباحثه شده بود . بعد از مدتی یک خطایی کردم .یک جور برنامه ریزی شلخته داشتم که منجر می شد به اشتباهاتی.پدرم سلمه الله پرسیدند : ده گفتار را خوانده ای ؟ 

-با خوشحالی گفتم : بعععله .. دست کم گرفتید ما رو بابا جان!

- فرمودند : " دوباره بخوان . بذار دم دستت هر از گاه بخوان...تقوا بدون نظم نمی شود. با تنبلی هم جور نیست. "


4-  از فضل پدر مرا هیچ حاصل .. نزدیک صفر کلوین  .


5-به نظر شما سبک زندگی علوی چیست ؟

چه مشخصاتی دارد ؟

چه صفاتی از صبح تا شب به جلوه می آمدند در وجود حضرت ؟

مگر میدان جهاد و کرسی قضاوت چند سال از عمر حضرت را به خود اختصاص داده که همیشه  تنها به این دو پرداخته می شود. معمولا هم وقتی قضاوت عادلانه ایشان را به خاطر می آوریم که به احقاق حقوق خودمان مربوط می شود .. نه حقوقی که دیگران به گردن ما دارند ..


6 - این پست را برای موضوع مباحثه ی این هفته نوشتم .

      نظر دوستان حتما کامل کننده و راه گشا خواهد بود .

      اگر کتاب خاصی مورد نظر هست اشاره بفرمایید .